№
|
თემა
|
სთ-ის რაოდენობა
|
ჩატარების თარიღი
|
სწავლების მიზანი
|
აქტივობები და გამოყენებული რესურსები
|
ე.ს.გ.-ის შესაბამისი შედეგი
|
1
|
ვარსკვლავიანი ცა
|
1
|
|
მოსწავლეებს შეექმნათ წარმოდგენები კოსმოსისა და ვარსკვლავების შესახებ
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,სტიკერები,დაფა,ცარცი,დიდი ფორმატის ფურცლები
ღამით ვარსკვლავებზე დაკვირვება -ვარსკვლავების ამორჩევა და დახატვა.
|
III. 6 .III.1..
moswavles eqmneba warmodgena
kosmosze. aRwers varskvlavs, ganasxvavebs varskvlavs da
Tanavarskvlaveds.
|
2
|
მზე ვარსკვლავია
|
|
|
SeZlos daaxasiaTos mze, rogorc sinaTlisa da siTbos bunebrivi wyaro;
Seadaros is sinaTlisa da siTbos xelovnur wyaroebs (mag., Rumels, naTuras)
|
თავიანთი თანავარსკვლავედის შექმნა -დახატვა და სახელის დარქმე-
ვა.
|
III. 6 III.1..
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
|
2
|
მზის სისტემა
|
1
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ მზე ვარსკვლავია;იგი გავარვარებული სფეროსებრი სხეულია და მისი სითბო-სინათლეს ასხივებს.
|
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
|
|
დედამიწა ჩვენი პლანეტაა
|
|
|
dakvirvebis, cdebis Catarebisa da msjelobis Sedegad SeuZlia
isaubros dedamiwis formaze
|
saxelmZRvanelo, ilustracia,
surTebi, globusi.
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
|
3
|
მთვარე
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ მთვარის თავისებურებებზე საუბარი და მისი განსხვავება პლანეტებისაგან
SeZlos aRweros mTvare, Seadaros mzes
(sikaSkaSe, siTbo); daakvirdes mTvaris formis cvalebadobas, monacemebi
Seitanos dakvirvebis dRiurSi
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
|
4
|
ჩრდილი
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ჩრდილზე დაკვირვება.
SeZlos sagnisa da Crdilis garCeva; daakvirdes Crdilis sigrZis cvalebadobas;
amoicnos sinaTlisa da siTbos bunebrivi da xelovnuri SeZlos Crdilze
dakvirvebis Sedegad gamoitanos saTanado daskvnebi da Seamowmos maTi siswore
praqtikulad.wyaroebi
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
ფანრის დახმარებით ჩრდილზე დაკვირვება; მზის ამოსვლასა და ჩასვლაზე დაკვირვება და ცხრილში ჩახატვა. სკოლი ეზოში ჩრდილზე დაკვირვება.
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
|
5
|
მზის საათის დამზადება
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა დაამზადონ მზის საათი და შეძლონ მისი საშუალებით ჩრდილზე დაკვირვება
|
50სმ. სიგრძის ჯოხი,მუყაოს ან ფანერის ნაჭერი(ზომებით 50x50),სადგისი(ან მაკრატელი)წებო,ცარცი
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
|
6
|
ყვავილოვანი მცენარეები
|
|
|
moswavle SeZlebs erTmaneTisagan gamijnos cocxali
da aracoc- xali buneba.
SeZlebs organizmebis arsebobisaTvis aracocxali bunebis
mniSvnelobaze msjelobas. daasaxelebs adamianis saqmianobiT gamowveul bunebaSi
mimdinare cvlile- bebs. SeZlebs axali
terminebis konteqstSi gamoyenebas. amoicnobs da gamijnavs bunebriv da xelovnur
sagnebs. SeZlebs sagnebis klasifikacias raime niSniT
|
saxelmZRvanelo, feradi Zafis
gorgali, suraTebi cocxali an aracocxali bunebis gamosaxulebiT, videorgoli:,,mcenaris moZraoba’’
|
bun.III.1 bun.III.3
moswavlem unda SeZlos
praqtikul aqtivobebSi monawileoba da elementaruli kvleviTi
unar-Cvevebis demonstrireba.
|
7
|
როგორი ფესვი აქვს მცენარეს?
|
|
|
moswavle imsjelebs mcenaris fesvis funqciebsa
da mniSvnelo- baze. SeZlebs saubars saWiro leqsikis gamoyenebiT. imsjelebs
mcenaris sicocxlisaTvis fesvis bususebisa da fesvis gamtari milebis rolze.
SeZlebs fesvis nairsaxeobebis gan- masxvavebeli
niSnebis dafiqsirebas. SeZlebs fesvebze dakvirvebas da daskvnis gakeTebas mcenareTa
fesvis mravalferovnebasTan dakavSirebiT.
|
saxelmZRvanelo, fesvis ramdenime gansxvavebuli ni- muSi, saprezentacio masala, lupa
|
bun.III.1 bun.III.3
moswavlem unda SeZlos
praqtikul aqtivobebSi monawileoba da elementaruli kvleviTi
unar-Cvevebis demonstrireba.
|
8
|
რისთვის სჭირდება მცენარეს ფესვი?
|
|
|
moswavle imsjelebs mcenaris sicocxlisaTvis
fesvis mier wylis Sewovis rolze. SeZlebs
fesvis Semwovi funqciis sademonstracio cdis Catarebas, pro- cesze
dakvirvebasa da Sedegebis aRricxva-gaanalizebas.
|
oTaxis ori mcenare (plastmasis qoTnebiT), drekadi
rezinis mili, wyliani WurWeli, patara plastmasis boTli,
markeri. fesvis funqciis amsaxveli suraTebi
|
bun.III.1 bun.III.3
moswavlem unda SeZlos
praqtikul aqtivobebSi monawileoba da elementaruli kvleviTi
unar-Cvevebis demonstrireba.
|
9
|
მცენარის ღერო
|
|
|
moswavle SeZlebs mcenaris
sxeulis nawilebis dasaxelebasa da amocnobas, SeZlebs mcenareTa klasifikacias
Reros formis mixedviT
|
saxelmZRvanelo, mcenaris sxeulis nawilebis suraTebi da Tabaxis furclebze dawerili maTi
saxelebi, mcenaris Reroebis mravalferovnebis
am- saxveli ramdenime foto
|
bun.III.1 bun.III.3
moswavlem unda SeZlos
praqtikul aqtivobebSi monawileoba da elementaruli kvleviTi
unar-Cvevebis demonstrireba.
|
10
|
მცენარის ღეროს მნიშვნელობა
|
|
|
moswavle imsjelebs Reros
funqciebze, Reros agebulebasa da mravalferovnebaze, mcenaris sicocxlisaTvis
Reros gamtarobis rolze. SeZlebs
Reros gamtari funqciis sademonstracio cdis Catarebas, procesze dakvirvebasa
da Sedegebis aRricxva/ gaanalizebas.
|
saxelmZRvanelo,yvavilovani mcenaris amsaxveli posteri. mcenaris ramdenime foto, romlebzedac gamosaxuli iqneba mcenareTa Reroe- bis mravalferovneba
|
bun.III.1 bun.III.3
moswavlem unda SeZlos
praqtikul aqtivobebSi monawileoba da elementaruli kvleviTi
unar-Cvevebis demonstrireba.
|
11
|
ფოთოლი
|
|
|
moswavle imsjelebs mcenaris ZiriTadi organos _ foTlis nawile- bze, SeZlebs foTlebis
klasifikacias yunwis firfitis formisa da zomis, daZarRvis niSniT. imsjelebs foTlis saxecvlilebaze _ ekalze.
|
saxelmZRvanelo, mcenaris sxeulis nawilebis posteri, yuTi/msgavsi nivTi foTlebis Casawyobad, foTlebi, feradi magnitebi,foTlebze
dak- virvebisTvis saWiro cxrilis formebi.
|
bun.III.1. moswavlem unda SeZlos praqtikul aqtivobebSi monawileoba da elementaruli
kvleviTi
unar-Cvevebis demonstrireba.
|
12
|
მცენარის კვება
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ საკვების მიხედვით ცხოველების განაწილება და მარტივი კვებით ჯაჭვების შედგენა
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
13
|
მცენარის სუნთქვა
|
1
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ სუნთქვა,როგორც სიცოცხლის ერთ-ერთი ძირითადი გამოვლინება და შეძლონ მისი დაკავშირება ორგანიძმის მიერ ჟანგბადის მოხმარებასთან
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
14
|
ყვავილის აგებულება და მნიშვნელობა
|
|
|
moswavle SeZlebs xavsebis,
gvimrebis, balaxebis, buCqebis, wi- wvovani
da foTlovani mcenareebis, wylis mcenareebis amocnobasa da dasaxelebas. isaub- rebs yvavilovan mcenareze. isaubrebs mcenareTa mravalferovnebaze. SeZlebs
mcenaris sxeulis nawilebis dasaxelebasa da amocnobas, agebulebis mixedviT
mcenareTa Soris gansxvavebis dafiqsirebas. codnis praqtikulad gamoyenebas
|
saxelmZRvanelo, mcenaris sxeulis calkeuli nawilis suraTi da
Tabaxis furclebze dawerili maTi saxelebi, mcenaris ramdenime foto,
rom- lebzedac SesaZlebeli iqneba sxeulis nawilebis miTiTeba,
|
bun.III.1 bun.III.3
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
15
|
ნაყოფი და თესლი
|
|
|
moswavle imsjelebs mcenaris
esTetikur mniSvnelobaze, aseve Jangbadis warmoqmnaSi mcenareTa rolsa da funqciaze. isaubrebs sicocxlis arsebo- bisaTvis mcenareTa
mniSvnelobaze. imsjelebs mcenareTa mravalferovnebaze garegnuli niSnebisa da
sacxovrebeli garemos mixedviT.
|
saxelmZRvanelo, baraTebi sxvadasxva saxis mcenaris su- raTebiT, didi zomis formati
posteris dasamzadeblad,Tabaxis furclebi, cocxali or- ganiznebis suraTebi
|
bun.III.1 bun.III.3
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
16
|
ნაყოფისა და თესლის გავრცელება
|
|
|
moswavle imsjelebs nayofis warmoqmnis
procesze, damtvervis rolze. imsjelebs
nayofis funqciis Sesaxeb. SeZlebs
nayofebis klasifikacias rbilobis konsistenciisa da Teslis raodenobis mixedviT. SeZlebs maT amocnobasa da dasaxelebas.
isaubrebs nayofis mravalferovnebaze.
|
saxelmZRvanelo, bostneulisa da xilis
amsaxveli pos- terebi,
xilisa da bostneulis nayofebi, sxvadasxva
nayofis fotoebi, Tabaxis furclebi
jgufuri samuSaos Sesabamisi cxrilis formebiT.
|
bun.III.1 bun.III.3
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
17
|
მცენარის თავდაცვა
|
|
|
moswavle imsjelebs mcenaris ZiriTadi organos _ foTlis nawile- bze, SeZlebs foTlebis
klasifikacias yunwis firfitis formisa da zomis, daZarRvis niSniT. imsjelebs foTlis saxecvlilebaze _ ekalze.
|
saxelmZRvanelo, mcenaris sxeulis nawilebis posteri, yuTi/msgavsi nivTi foTlebis Casawyobad, foTlebi, feradi magnitebi,foTlebze
dak- virvebisTvis saWiro cxrilis formebi
|
bun.III.1 bun.III.3
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
18
|
საკვები მცენარეები
|
|
|
moswavle SeZlebs sakvebi mcenareebis dasaxelebasa da amocnobas, imsjelebs adamianis janmrTelobisTvis sakvebi mcenareebis rolze. aseve SeZlebs sakvebi mcenareebis moxmarebis Taviseburebaze saubars. mag.,
nedlad gamoiyeneba Tu momzade-
buli saxiT.
|
saxelmZRvanelo, bostneulisa da xilis amsaxveli pos- terebi,
xilisa da bostneulis nayofebi, Tabaxis furclebi jgufuri samuSaos aqtivo- bebis Sesabamisi instruqciiTa da warweriT, mag. flavi, kombostosa da kitris mwnilebi. nigvziani badrijani, muraba, jemi, sawebeli, bostneulis wvniani, salaTebi
da a.S.
|
bun.III.1 bun.III.3
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
19
|
მცენარეების დაცვა
|
|
|
moswavle SeZlebs, ganmartos mcenareebis mniSvneloba organizmebi- saTvis, SeZlebs, isaubros yofa-cxovrebaSi
mcenareTa gamoyenebaze, gaiazrebs garemoze zrunvis elementaruli wesebis dacvis aucileblobas, SeZlebs mcenareTa dacvis
mizniT, gamafrTxilebeli Sinaarsis mokle teqstis Seqmnas.
|
saxelmZRvanelo, patara
baraTebi balaxismWameli, nairmWameli, mtacebeli cxovelebis suraTebiT, oTxi cali meoTxedi formati, feradi magnitebi,
samkurnalo mcenare yuTiT (saafTiaqo), fotomasala.
|
bun.III.1 bun.III.3
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
20
|
ბუნებრივი მოვლენები
|
1
|
|
moswavle SeZlebs, amoicnos
da aRweros bunebrivi movlena; sezo- nuri movlena daukavSiros Sesabamis weliwadis dros
|
saxelmZRvanelo, patara baraTebi
bunebrivi movlenebis saxelebiT,
videorgoli: „didi tornado“
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
21
|
ჰაერის ტემპერატურა
|
|
7
|
moswavle SeZlebs daakvirdes, gazomos, aRricxos
da cxrilis saxiT warmoadginos haeris
temperatura. gaaanalizos temperaturis cvalebadobasTan dakavSirebuli movlenebi
|
saxelmZRvanelo, haeris,
wylis da samedicino Ter-
mometrebi, maduRara, yinulis kubebi
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
22
|
ღრუბლები
|
1
|
|
moswavle SeZlebs, axsnas rogor Cndeba Rrubli, masze dakvirve-
biT gazomavs Rrublianobas
da imsjelebs mosalodnel amindze.
|
saxelmZRvanelo, suraTebi, gamocana; saxatavi, fan- qrebi da TeTri qaRaldebi aplikaciisaTvis
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
23
|
წვიმა და თოვლი
|
|
|
MmoswavleSeZlebs, CamoTvalos da aRweros naleqebi, dakvirvebis safuZvelze axsnas
maTi warmoSobis mizezi. moswavle SeZlebs
imsjelos ra gavlenas ax- dens wvima, setyva, Tovli garemosa da organizmebze.
|
saxelmZRvanelo, maduRara, TefSi, yinulis natexebi, feradi fanqrebi, Tabaxis
furclebi, videogoli
„Zlieri setyva“
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
24
|
ელვა და ჭექა-ქუხილი
|
|
|
moswavle SeZlebs isaubros Weqa-quxilis
warmoqmnis Sesaxeb. Se- Zlebs axsnas ra aris
elva, ras niSnavs mexis dacema, imsjelebs rogor
moiqces Weqa- quxilis dros
|
saxelmZRvanelo, nodar dumbaZis leqsi „gzafxuli“
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
25
|
ქარი
|
|
|
Mმoswavle SeZlebs
gaarCios sxvadasxva siZlieris qari. imsjelos qaris mniSvnelobaze adamianTa cxovrebaSi da
amindis formirebisas.
|
saxelmZRvanelo, suraTebi
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
26
|
როგორი ამინდია?
|
|
|
moswavle SeZlebs:
CamoTvalos ra komponentebis mixedviT xdeba amindze dakvirveba, ganasxvaos dari da avdari, SeZlebs
daasaxelos amindis cvlilebis mizezebi,
aRweros amindi mocemul momentSi.
|
saxelmZRvanelo, amindis baraTebi, saxatavi rveulebi, feradi fanqrebi
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
27
|
ამინდზე დაკვირვება
|
|
|
moswavle SeZlebs
xalxuri niSnebiT amindis
gamocnobas, gauCndeba interesi daakvirdes da aRweros rogor reagireben mcenareebi da
cxovelebi amindis mosalodnel cvalebadobaze
|
saxelmZRvanelo, suraTebi
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
28
|
სტიქიური მოვლენები
|
|
|
moswavle SeZlebs
amoicnos da daaxasiaTos wyaldidoba, mewyeri da zvavi, daasaxelos maTi gamomwvevi mizezebi da imsjelos stiqiuri movleniT gamowveul mosalodnel katastrofaze
|
saxelmZRvanelo, saxelmZRvanelo, videorgoli:
„ro- gor daiwyo wyaldidoba
TbilisSi, 13 ivnisi“
(animaciiT, komentaris gareSe
Cans, Tu
rogor CamoiSala mTis masivi,
dagubda mdinare da daiwyo wyalmovardna. xangrZlivoba
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
29
|
როგორ ავიცილოთ თავდიდან სტიქიური მოვლენები
|
|
|
moswavle SeZlebs, CamoTvalos da aRweros naleqebi, dakvirvebis
safuZvelze axsnas maTi warmoSobis mizezi. moswavle SeZlebs imsjelos ra gavlenas ax- dens wvima, setyva, Tovli garemosa da organizmebze.
|
saxelmZRvanelo, maduRara, TefSi, yinulis natexebi, feradi fanqrebi, Tabaxis
furclebi, videogoli
„Zlieri setyva“
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
30
|
სინათლე
|
|
|
moswavle, dakvirvebis safuZvelze, SeZlebs axsnas, ra aris sinaT- lis wyaro, 31ratom vxedavT Cven irgvliv arsebul sxeulebs. moswavle SeZlebs daasaxelos sinaTlis
wyaroebi, daajgufos isini sinaTlis bunebriv da xelovnur wyaroebad
|
saxelmZRvanelo, suraTebi, webo furclebi, markerebi.
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
31
|
სინათლის გავრცელება
|
|
|
moswavle dakvirvebis
Sedegad SeZlebs, daaxasiaTos sinaTlis gavrcelebis Taviseburebebi, imsjelebs Crdilis warmoSobaze, SeZlebs
sxeulebi daa- jgufos gamWvirvale, naxevrad gamWvirvale da gaumWvirvale sxeulebad.
|
saxelmZRvanelo, suraTebi, formatebi, feradi fan- qrebi
da feradi furclebi
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
32
|
სითბო
|
|
|
moswavle SeZlebs, amoicnos
siTbos bunebrivi da xelovnuri wy- aroebi. moswavle daajgufebs sxeulebs
sinaTlisa da siTbos da mxolod siTbos wy- aroebad, gazomavs temperaturas Termometris saSualebiT da imsjelebs monacemis san-
doobaze.
|
saxelmZRvanelo, suraTebi, sanTeli, wylis
Termome- tri, sami Tasi,
wyali, maduRara
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
33
|
სითბოს გადაცემა
|
|
|
moswavle SeZlebs, imjelos ras niSnavs siTbos
gadacema, rogor Tbeba saklaso oTaxi, rogor cxeldeba wyali, ra mniSvneloba da praqtikuli gamoyeneba aqvs siTbos gadacemas.
|
saxelmZRvanelo, suraTebi, wyali, maduRara
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
34
|
მზე-სინათლისა და სითბოს წყარო
|
|
|
|
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
35
|
სითბოსკარგი და ცუდი გამტარი
|
|
|
moswavle, dakvirvebis
Sedegad, imsjelebs ras niSnavs Tbogam- taroba, daasaxelebs Tbogamtar
sxeulebsa da masalebs
|
saxelmZRvanelo, suraTebi. maduRara, xis,
plastma- sisa da xis kovzebi.
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
36
|
ძუძუმწოვარი ცხოველები
|
|
|
moswavle SeZlebs
ZuZumwovrebis zogad daxasiaTebas. SeZlebs Zu- Zumwovrebis gamijvnas sxva cxovelebisagan. aRwers zogierTi
cxovelis garegnul Ta- viseburebas da Seadarebs sxva cxovels. moiZiebs
informacias saqarTveloSi mobinadre ZuZumwovrebze da Seqmnis fotokolaJs.
|
Fფოტო მასალა, ვიდეორგოლი ცხოველებზე.
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
bun.III.3. moswavlem unda
SeZlos ZuZumwovrebis zogadi daxasiaTeba
|
37
|
გარემოსთან შეგუება
|
|
|
moswavle SeZlebs
ZuZumwovrebis zogierT garegnul niSan-Tvise-
baze dakvirvebas, maT aRweras da dakavSirebas saarsebo garemosTan.
|
saxelmZRvanelo, ZuZumwovrebis amsaxveli
posteri,Tabaxis furceli,kalami, videorgolebi
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
bun.III.3. moswavlem unda
SeZlos ZuZumwovrebis zogadi daxasiaTeba
|
38
|
სად ბინადრობენ ძუძუმწოვრები
|
|
|
moswavle SeZlebs
ZuZumwovrebis sacxovreblebis mravalferovne- baze dakvirvebasa da maT aRweras.
imsjelebs cxovelis sicocxlisaTvis sacxovreblebis mniSvnelobaze.
|
saxelmZRvanelo, TavSesafrebis amsaxveli
posteri; Tabaxis furclebi, feradi webovani furclebi
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
bun.III.3. moswavlem unda
SeZlos ZuZumwovrebis zogadi daxasiaTeba
|
39
|
რით და როგორ იკვებებიან ძუძუმწოვრები
|
|
|
moswavle SeZlebs ZuZumwovrebis zogierT garegnul niSan-Tviseba- ze (mag. kidurebi, kbilebi, rqebi) dakvirvebas, maT aRweras da dakavSirebas kvebis
tipTan. saqarTveloSi mobinadre ZuZumwovrebze informaciis moZiebas da fotokolaJis Seqmnas
|
saxelmZRvanelo,
ZuZumwovrebis kvebis, kbilebis ageb- ulebis
amsaxveli posteri, Tabaxis furclebi jgufuri muSaobisTvis, kalami.
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
40
|
ზამთრისთვის მზადება
|
|
|
მოსწავლემ შეძლოს მსჯელობა თუ რატომ არის აუცილებელი ცხოველთა მზადება ზამთრისთვის, რატომ იძინებენ ცხოველები წლია ამ დროს
|
ფოტომასალა, სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
41
|
იქ, სადაც ძალიან ცხელა
|
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ ცოცხალი ორგანიზმები დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მათ
|
სახელმძღვანელო, ფოტომასალა
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
42
|
იქ, სადაც ძალიან ცივა
|
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ ცოცხალი ორგანიზმები დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მათ
|
სახელმძღვანელო, ფოტომასალა
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
43
|
თავდაცვა და თავდასხმა
|
|
|
moswavlem SeZlos
msjeloba cxovelTa gadaSenebis mizezebze da
cxovelebis dacvis mniSvnelobaze. SeZlos dagegmos cxovelTa
dasacavad gansaxorcie- lebeli RonisZiebebi
|
saxelmZRvanelo, gadaSenebis piras myofi gareuli Zu- Zumwovrebis amsaxveli masala. adamianis saqmianobis sqema saxelmZRvanelodan, ,,wiTeli wignis’’posteri,
cxovelTa Tematikaze Seqmnili suraTebi da simboloebi.
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
bun.III.3. moswavlem unda
SeZlos ZuZumwovrebis zogadi daxasiaTeba
|
44
|
ერთად ცხოვრება
|
|
|
იმსჯელონ მოსწავლეებმა თუ რომელ ცხოველების გვერდით შეძლებდნენ ცხოვრებას, უსაფრთხოების რა ნორმები უნდა დაიცვას ადამიანმა
|
სახელმძღვანელოები, სამუშაო რვეული
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
45
|
საქართველოს ძუძუმწოვრები
|
|
|
moswavle aRwers
saqarTveloSi gavrcelebuli ZuZumwovrebis mra- valferovnebas. moiZiebs informacias
gadaSenebis safrTxis winaSe myofi ZuZumwovrebis Sesaxeb
da msjelobs maTi SenarCunebis mniSvnelobaze
|
saxelmZRvanelo, ZuZumwovrebis amsaxveli
posteri,Tabaxis furceli,kalami, videorgolebi
|
III.2 III 3
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
moswavlem unda
SeZlos ZuZumwovrebis zogadi daxasiaTeba
|
46
|
ბგერები ჩვენს ირგვლივ
|
|
|
moswavle SeZlebs bgeris
warmoqmnis aRweras. imsjelebs, rom merxevi sxeuli
warmoadgens bgeris wyaros. martivi cdebiT SeZlebs bgeris
warmoqmnis demonstrirebasa da axsnas, imsjelebs, bgeris wyaros rxevis siZliere rogor aisaxeba
warmoqmnil bgeraze.
|
saxelmZRvanelo, feradi baraTebi mokle
Canawerebi- saTvis, grZnobis organoebis amsaxveli posteri,
grZeli saxazavebi.
|
bun.III.1.
moswavlem unda SeZlos
praqtikul aqtivobebSi monawileoba da elementaruli kvleviTi
unar-Cvevebis demonstrireba.
|
47
|
ბგერის წარმოქმნა
|
|
|
moswavle SeZlebs bgeris
warmoqmnis aRweras. imsjelebs, rom merxevi sxeuli
warmoadgens bgeris wyaros.
|
saxelmZRvanelo, feradi baraTebi mokle
Canawerebi- saTvis,
|
bun.III.1.
unar-Cvevebis demonstrireba.
sxeulebze msjeloba.
bun.III.5.moswavlem unda SeZlos bgeris
warmoqmnisa da gavrcelebis
aRwera.
|
48
|
ბგერების გავრცელება
|
|
|
moswavle msjelobs
sxvadasxva garemoSi bgeris gavrcelebaze. sau- brobs
bgeris aRqmisaTvis saWiro aucilebel pirobebze. martivi cdebiT ikvlevs bgeris gavrcelebas sxvadasxva
garemoSi.
|
jami, webovani polieTilenis parki,
brinjis marcvle- bi, liTonis kovzi
da qvabis Tavsaxuri, xmis gamaZlierebeli, magnitofoni/kompiuteri, marili, wyali,
Tokze dakidebuli patara zari.
|
bun.III.5.moswavlem unda SeZlos bgeris
warmoqmnisa da gavrcelebis
|
49
|
როგორ გვესმის
|
|
|
moswavlem SeZlos msjeloba
bgeris aRqmis processa da sxvadasxva
cxovelis
smenis Taviseburebebze, isaubros cxovelebis eqolokaciis unarze.
|
saxelmZRvanelo, formati sityvagamotovebuli te- qstiT, yuris agebulebis amsaxveli plakati, Ramuras, delfinis, jixvis, mglis, kurdRl-
is, kalias, bus,
gvelis
suraTebi,
plastmasas Wiqebi da sxvadasxva sisqis
Zafi jgufuri muSaobisTvis.
|
bun.III.5.moswavlem unda SeZlos bgeris
warmoqmnisa da gavrcelebis
|
50
|
ბგერა და მუსიკა
|
|
|
moswavle SeZlebs musikaluri bgerebis dasaxelebasa da amocnobas.
imsjelebs musikaluri bgerebis ZiriTad maxasiaTeblebze _ xmamaRlobasa da tonaloba- ze. isaubrebs
sxvadasxva jgufis musikalur sakravebSi bgerebis warmoqmnis Tavisebure- bebze. aseve, martivi cdebiT SeZlebs musikaluri bgeris warmoqmnis
demonstrirebasa da axsnas
|
saxelmZRvanelo,musikaluri sakravebis
posteri, sx- vadasxva musikaluri sakravi. feradi
baraTebi _ Cawerilia musikaluri sakravebis sax- elebi _ audiomasala
sakravebis xmianobis mosasmenad, gitara.
|
bun.III.5.moswavlem unda SeZlos bgeris
warmoqmnisa da gavrcelebis
|
ბუნება თემატური 3 კლასი
Подписаться на:
Сообщения (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий